Program : Luni - Vineri 09:00 - 20:00
  Contact : 0757 017 017

Cum să îți păstrezi dinții sănătoși și puternici – Sfaturile Mystic Dent

Obiceiurile sănătoase duc la o viață sănătoasă. Dacă citești acest articol, cel mai probabil știi deja că e mai ușor să previi decât să tratezi și cu siguranță te interesează să afli care sunt pașii pentru a-ți menține dinții sănătoși.

Am adunat o serie de recomandări de care este bine să ținem cont pe termen lung. Astfel, vizitele la stomatolog nu vor mai părea o corvoadă și problemele parodontale și gingivale nu se vor grăbi să apară.

  1. Totul începe cu o rutină corectă și riguroasă de igienă dentară. Știm prea bine de importanța periajului dimineața și seara, de minimum 2 minute. Este un sfat arhicunoscut, însă nu toată lumea îl urmează cu regularitate.

O rutină corectă presupune un periaj complet, realizat pe verticală, pe toată suprafața dinților. Este bine să folosești o pastă de dinți ce conține flour, întrucât este mai eficientă în îndepărtarea plăcii bacteriene și combaterea apriției cariilor.

De altfel, tot pentru prevenirea cariilor ar trebui să introduci în rutina ta și ața dentară, pentru a curăța suprafețele în care periuța de dinți nu poate pătrunde. Astfel elimini resturile de mâncare blocate între dinți și sub linia gingivală și te protejezi împotriva afecțiunilor dentare și gingivale.

Nu uita nici de apa de gură în urma periajului. Te ajută să ai o respirație proaspătă și, în plus remineralizează smalțul și fortifică gingiile. O clătire pe zi este suficientă pentru a menține dinții puternici și gingiile sănătoase.

 

  1. Sănătatea dinților tăi se trage și din alimentație. Este ideal ca mesele tale zilnice să fie compuse din alimente care conțin calciu, fosfor, magneziu şi vitamine. Aportul ridicat de aceste minerale te vor ajuta să ai dinți mai puternici. Mai jos, am pregătit o listă cu alimentele benefice sănătății tale. Câte dintre acestea consumi în general?
  • Calciu: iaurt, brânză, lapte, tofu, semințe de mac, de susan, de chia, fasole, năut, migdale, fructele de mare, sardine, smochine uscate;
  • Fosfor: semințe de dovleac, de floarea soarelui, pește, carne roșie, ouă, brânză, fasole, linte, nuci de Brazilia;
  • Magneziu: migdale, semințe de susan, de dovleac, de floarea soarelui, de in, caju, nuci, banane, tofu, pește gras, avocado, spanac, varză verde, kale;
  • Vitamina C: ardei gras, ardei iute, kiwi, căpșune, broccoli, varză creață, struguri, citrice, cătină, ananas, cimbru, pătrunjel, roșii, verdețuri;
  • Vitamina D: gălbenuș de ouă, cereale, lactate, brânzeturi, păstrăv, hering, ton, somon, sardine, ciuperci.

 

  1. Hidratarea este esențială pentru sănătatea noastră, inclusiv pentru sănătatea dentară. Saliva este compusă aproape în totalitate din apă și asigură un mediu sănătos cavității bucale, ajutând la eliminarea bacteriilor responsabile pentru apariția cariilor. În același timp, sărurile naturale din salivă determină remineralizarea și întărirea smalțului. Când suntem deshidratați, glandele nu pot produce cantități suficiente de salivă și astfel apare riscul unei afecțiuni dentare.

 

  1. Controalele periodice la cabinetul de stomatologie sunt cea mai eficientă modalitate de prevenție. Vizitele regulate la medicul stomatolog ajută în depistarea riscurilor, înainte ca situația să se poată agrava. Totodată, datorită unei igienizări profesionale prin detartraj, periaj și airflow, reușești să-ți menți dinții curați și sănătoși pe o perioadă îndelungată. Recomandăm ca vizitele la cabinet să fie la interval de 6 luni; aceste controale nu durează mult, însă rezultatele lor persistă mult timp.

 

  1. Sunt și câteva lucruri de evitat sau de redus pentru a asigura o viața lungă danturii tale:
  • Zahărul – demineralizează smalțul și provoacă apariția cariilor;
  • Încleștarea dinților sau scrâșnitul lor, cel mai des întâlnite în situații stresante sau în somn;
  • Rosul unghiilor sau al creioanelor și pixurilor, în momente stresante îndeosebi;
  • Folosirea dinților pe post de clește sau desfăcător;
  • Fumatul sau mestecaul tutunului.

 

Menținerea sănătății dentare nu este un obiectiv greu de obținut, constă doar obiceiuri care trebuie integrate în rutina proprie. Dacă ai ajuns până la sfârșitul articolului, suntem siguri că ai deja determinarea necesară pentru a avea dinți frumoți și puternici. Nu te simți copleșit și asimilează pe rând aceste obiceiuri, iar în timp rezultatele nu vor întârzia să apară.

Poți începe cu o vizită la cabinetul de stomatologie Mystic Dent, unde putem stabili împreună pașii rutinei tale corecte! Te poți programa aici.

Leave a Reply