Program : Luni - Vineri 09:00 - 20:00
  Contact : 0757 017 017

Alimente „prietenoase” și „neprietenoase” cu dinții tăi

Poate ai tot auzit, încă din copilărie, de sintagma „Îți vei strica dinții de la prea multe dulciuri!”. Cu toții știm de ce părinții noștri ne atenționau cu privire la ronțăitul bomboanelor sau la savurarea unor cantități mai mari de ciocolată și prăjituri, însă ne încurajau să consumăm cât mai multe fructe și legume proaspete. Motivul? Păstrarea unei danturi frumoase și sănătoase mai mult timp.

Astfel, pentru că suntem o echipă cu ani de experiență în domeniul stomatologiei, am tras câteva concluzii și am alcătuit o listă cu alimentele „prietenoase” și „neprietenoase” pe care o regăsești în continuare. Sperăm să te ajute!

Alimentele „prietenoase” și Calciul

Lactatele sunt ideale pentru a-ți păstra dinții puternici și sănătoși. Obiceiul de a le consuma trebuie dus mai departe și în viața de adult, pentru a evita apariția cariilor, a paradontozei și a problemelor gingivale.

Pe lângă lactate, alte alimente bogate în calciu sunt sardinele, somonul, varza kale, broccoli, dar și susanul sau migdalele.

Alimentele „prietenoase” și vitamina C

Pentru sănătatea dinților tăi, specialiștii din domeniu recomandă fructele și legumele bogate în vitamina C, cum sunt portocalele, merele, kiwi, ardeiul kapia, legumele verzi. Cu toate acestea, există și fructe precum grapefruitul și lămâia care trebuie consumate cu moderație, întrucât sunt foarte acide și pot distruge smalțul dinților. Se recomandă clătirea cavității bucale cu apă și bicarbonat după consumul mare de citrice, pentru a alcaliniza saliva.

Nu uita! Lipsa vitaminei C din organism poate duce la gingivită și, cu timpul, la paradontoză!

Alimentele „neprietenoase” și Zahărul

Nu mai este un secret faptul că zahărul afectează sănătatea dinților tăi și conduce la apariția cariilor. Bacteriile se hrănesc cu zahărul rămas pe dantură și îl transformă în acid, ceea ce duce la distrugerea smalțului și la producerea cariilor dureroase. Medicii specialiști recomandă să limitezi consumul de bomboane, jeleuri, acadele, deoarece acestea rămân adesea lipite pe dinți. Să nu uităm și de băuturile dulci carbogazoase care, pe lângă cantitatea însemnată de zahăr, conțin și acid, un dublu efect negativ pentru dinții tăi.

Alimentele „neprietenoase” și Amidonul

Oricât de mult ai simți nevoia să te hrănești cu alimente bogate în amidon (chipsuri, covrigi, biscuiți), ar trebui să te gândești că excesul acestora favorizează apariția cariilor. Chiar dacă acestea nu sunt dulci, în momentul în care le mestecăm, amidonul se transformă în zaharuri, care, la fel ca în cazul dulciurilor, se pot lipi de dinți și produce carii.

Pentru o alimentație sănătoasă, încearcă să limitezi consumul de făină albă și să optezi pentru produse integrale.

O dantură frumoasă și sănătoasă merită, cu siguranță, tot efortul nostru. Indiferent de problema cu care te confrunți și de motivele din spatele acesteia, un consult la medicul stomatolog te poate ajuta.

Echipa Mystic Dent te așteaptă cu zâmbetul pe buze!

Leave a Reply